مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: مودیان مالیاتی می‌توانند محل هزینه‌کرد مالیات خود را در فرم تبصره ۱۰۰ مشخص کنند تا به این ترتیب شاهد دوره جدید و موثری از پرداخت مالیات باشیم.

مودیان مالیاتی محل هزینه‌کرد مالیات خود را مشخص کنند

به گزارش قدس خراسان، شاکررضا مریدی با اشاره به مصوبه هیات وزیران و تصویب آیین‌نامه مربوط در این زمینه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به جامعه‌پذیر کردن امر مالیات‌ستانی و تمکین مؤدیان در پرداخت مالیات منجر شود، ایجاد شفافیت و آگاهی مؤدیان نسبت به محل مصرف مالیات پرداختی است.

وی ادامه داد: سهیم دانستن مودیان مالیاتی در فرایند آبادانی و پیشرفت کشور بسیار موثر است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار کرد: بدین ترتیب مردم از مالیات پرداختی خود احساس رضایت خاطر کرده و خود را شریک اجتماعی دولت در امر توسعه خواهند دانست.

وی بیان کرد: تأمین منابع مالی طرح‌های دارای بیشترین منافع عمومی، از محل مالیات‌های پرداختی مؤدیان که با اختیار و انتخاب آنان صورت می‌گیرد، می‌تواند در حوزه‌های گوناگون همچون سلامت، آموزش، راه و ترابری نقش‌آفرین باشد.

مریدی گفت: مؤدیان در زمان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰)، فهرست طرح های استانی و ملی با حداکثر منافع عمومی را مشاهده کرده و می‌توانند از میان آنها طرح مورد نظر خود را برای تخصیص مالیات پرداختی برگزینند؛ بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است امکان اعلام عمومی نام اشخاص پرداخت کننده مالیات را نیز فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.